Kdaj ste začutili potrebo po glasbi oziroma jo začeli igrati?               

Navdušil me je koncert Irene Grafenauer na TV SLOVENIJA 1. Igrala je Mozartov koncert v G- duru za flavto in orkester. Prevzela me je energija in celotna izvedba koncerta. Flavto sem začela igrati pri enajstih letih, precej pozno.

Kje ste se učili igrati flavto in se višje izobraževali?

Flavto sem se začela učiti na GŠ Celje, pri Mojci Fideršek. Srednjo glasbeno  oz. »umetniško« gimnazijo sem obiskovala na 1. Gimnaziji v Celju, glasbeni oddelek, profesorja Matjaža Debeljaka in Mateja Grahka. Šolanje sem nadaljevala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, profesor Matej Grahek. Dodatno sem se izobraževala na Irskem na Royal Conservatorie of Scotland pri profesorici Ruth Morley.

Ste v otroških letih sodelovali na tekmovanjih?

Na žalost ne. Sem pa imela željo! Moje prvo tekmovanje je bilo šele v srednji glasbeni šoli, in sicer v komorni zasedbi.

Zakaj ste se odločili za nadaljnjo izobraževanje v tej smeri?

V času študija na Filozofski fakulteti, smer splošno jezikoslovje, sem opazila, da zelo pogrešam flavto in vse v povezavi z njo. Odločila sem se vpisati še v vzporedni študij na Akademiji za glasbo.

Ste bili že od začetka tako marljivi in vztrajni kot danes, ali ste imeli tudi »svoje« čase , ko niste vadili?

Vztrajna absolutno. Marljiva, hm? Imela sem delovne navade in rada sem »pobegnila« v knjige, leksikone, enciklopedije … Kriva je bila moja radovednost. Tudi takšni trenutki so se našli, seveda. Vsi smo ljudje.

Koliko časa na dan naj bi po vašem mnenju vadili učenci/flavtisti naših let?

Ni vse v kvantiteti (številkah), veliko je v kvaliteti in dobrem načinu vadbe. Vaditi je potrebno toliko časa, da ste z glavo še vedno pri stvari in med samo vajo napredujete! Drugače ne delate prav. Pomembna je vsakodnevna vaja! Redna!

Ali vedno radi pridete v službo in učite novih stvari? Kaj zahtevate od svojih učencev?

Trudim se, da z veseljem prihajam v »službo«, čeprav je ta poklic zame bolj poslanstvo! Rada odstiram in iščem neznanje, da ga lahko oplemenitimo in nadgradimo. Od svojih učenk pričakujem iskrenost, pripravljenost za delo, ter vztrajnost, da lahko razvijamo potrebne delovne učne navade.

 

Zakaj vas je flavta tako pritegnila?

Odkrito … Najverjetneje, ker je flavta bila »moj svet« in sem v vadbi ter igranju našla/imela svoj mir.

Kako gledate na flavto?

Flavta je instrument, medij. Za vse kar zveni, se sliši, je potreben ČLOVEK, DOMIŠLIJA in POGUMNO SRCE.

Živa Tepež, 7. b